بازی‌های ناشران خارجی حاضر در رویداد TGC، پروانه انتشار در بازار ایران نمی‌گیرند

شنبه 02 تیر 1397 - 11:52 0 کد خبر: 65196
حضور گسترده بازی‌سازان، ناشران، ارائه دهندگان خدمات و سخنرانان داخلی و بین‌المللی در نخستین دوره رویداد Tehran Game Convention در سال گذشته، رویداد TGC را به بزرگ‌ترین رویداد آموزشی-تجاری صنعت بازی‌های رایانه‌ای در منطقه خاورمیانه بدل کرد.

 نظرسنجی‌ها از بازی‌سازان داخلی و فعالان بین‌المللی نیز نشان داد TGC2017 توانسته است ضمن برقراری ارتباطات گسترده بین‌المللی برای بازی‌سازان داخلی، به اهداف علمی و تجاری خود دست یابد و رضایت فعالان این حوزه را جلب کند.

برگزاری موفق TGC2017 سبب شد تا دوره دوم این رویداد با رشد قابل توجهی در میزان استقبال و درخواست جهت شرکت در این رویداد روبه‌رو شود. بیش از ۱۵۰ تقاضا برای سخنرانی در این رویداد دریافت شد و همین موضوع دست هیات مشاوران را برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین موضوعات و سخنران‌ها باز گذاشت. ناشران فراوانی در راه تهران هستند و شاهد رشد حضور این گروه در TGC2018 خواهیم بود. فضای نمایشگاهی نیز به طور کامل پر شده است.

همچنین امسال نیز همانند سال گذشته بیش از ۲۰ ناشر بین‌المللی یا خریدار محصول به دعوت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رویداد حاضر خواهند بود تا بازی‌های ایرانی را برای انتشار در بازارهای جهانی بررسی کنند.

با وجود این موفقیت‌ها، گروهی با حسن نیت، از حضور ناشران خارجی در ایران ابراز نگرانی کرده و معتقدند حضور آنها ممکن است به فروش بازی‌های آن‌ها در بازار ایران منتهی شود. برای رفع این دغدغه صحیح، نکات زیر به استحضار می‌رسد:

1- بزرگ‌ترین هدف از برگزاری تی‌جی‌سی، برقراری ارتباط میان بازی‌سازان ایرانی و ناشران و خریداران بین‌المللی در جهت توسعه صادرات است. در همین راستا در مذاکره با ناشران خارجی، انتظارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از حضور آنها در ایران به صورت شفاف و کامل منتقل شده و آنها نیز می‌دانند هدف از حضورشان بررسی بازی‌های ایرانی برای انتشار این بازی‌ها در بازارهای جهانی است.

2- باید به این موضوع توجه کرد که تجارت، جاده‌ای یک طرفه نیست و طبیعتا یک صنعت پویا و سالم همزمان با صادرات شاهد واردات نیز خواهد بود که البته در شرایط کنونی اولویت باید حمایت از تولیدکنندگان داخلی باشد تا شرایط برای رقابت با بازی‌های خارجی در شرایط مساوی محیا شود.

3- در نهایت و برای رفع کامل دغدغه‌ها و نگرانی‌ها، از آنجا که طرح ساماندهی عرضه تجاری بازی‌های خارجی در حال اجرایی شدن است، براساس تصمیم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پروانه انتشار بازی‌های ناشران خارجی حاضر در TGC حداقل در یک بازه زمانی طولانی صادر نمی‌شود تا این فرصت به بازی‌سازان داخلی داده شود تا بتوانند جلسات خود با این ناشران را پیگیری کرده و به سرانجام برسانند.

با توجه به این موضوع، به ناشران داخلی حاضر در TGC اکیدا توصیه می‌شود از مذاکره با ناشران خارجی برای واردات بازی پرهیز کرده و تمرکز و زمان خود را روی صادرات بازی‌های ایرانی بگذارند. در غیر این صورت نه تنها وقت بازی‌سازان داخلی و ناشران خارجی را گرفته‌اند، بلکه به دلیل عدم صدور پروانه انتشار، جلساتی که با این هدف برگزار شود به نتیجه نخواهد رسید.



اخبار مرتبط

ایکس باکس ماوریک در راه است

شرکت مایکروسافت سال 2019 می خواهد از چندین کنسول نسل جدید رونمایی کند که هر یک مشخصات خاص خود را دارند.

28 دی 1397  
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک وزارت ورزش‌وجوانان امضا کرده که به موجب آن دو نهاد در زمینه ورزش‌های الکترونیک همکاری خواهند داشت.

05 دی 1397  
تاریخ انتشار بازی Rage 2 مشخص شد

شرکت بتسدا در جریان نمایشگاه E3 2018 نسخه جدید سری بازیهای Rage را معرفی کرد. عنوانی که Rage 2 نام داشته و از ویژگی های برجسته ای برخوردار است.

16 آذر 1397  
بازی Superman ساخته نمی شود

شرکت وارنر هر چند سال بازی جدیدی از افسانه های مارول را معرفی می کند و در این بین پیشتر شایعه شد این کمپانی بزودی بازی Superman را منتشر می کند.

12 آذر 1397  
بخش آنلاین RDR 2 این هفته راه اندازی می شود

حالت آنلاین Red Dead Redemption 2 کجاست؟ در صورتی که اظهارات گذشته درست باشد، باید این هفته راه اندازی شود. استراوس زلنیک، مدیر عامل شرکت Take-Two Interactive، که از شرکای Rockstar Games محسوب می شود ، تایید کرد که این حالت در ماه نوامبر عرضه خواهد شد .

05 آذر 1397  
نگاهی به اپلیکیشن RDR2 Companion

شما با استفاده از این اپلیکیشن می توانید به بخش های مختلفی مثل راهنمای بازی یا دفترچه خاطرات Arthur (کارکتر اصلی بازی) دسترسی داشته باشید.

05 آذر 1397  
فراخوان هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران منتشر شد

فراخوان هشتمین جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران منتشر و به این ترتیب رقابت برای انتخاب برترین بازی‌های ایرانی سال رسما آغاز شد.

03 آذر 1397  
فروش پلی استیشن 4 از دیگر کنسول ها در ماه اکتبر بیشتر بود

شرکت سونی با کنسول پلی استیشن 4 توانسته به موفقیت های بزرگی دست یابد و عملکرد خوبی را در بحث بخش گیمینگ داشته باشد. عملکردی که در نوع خود قابل توجه است و توانسته نظر همگان را به خود جلب کند.

02 آذر 1397  
کنسول دستی SMACH Z در سال 2019 وارد چرخه ی تولید می شود

وقتی صحبت استفاده از کنسول های دستی برای بازی ها می شود، قالبا شرکت نینتندو با کنسول دستی خود، 3DS، این بازار و مارکت را به دست خود گرفته است، اگر چه که گوشی های هوشمند ما نیز امروزه این اجازه را به ما می دهند که از تجربه ی بازی های مختلف روی آن ها لذت ببریم.

29 آبان 1397  
سونی انحصاری های آینده را موفقیت پلی استیشن می داند

شرکت سونی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده کنسول های بازی تحت برند پلی استیشن محسوب شده و تاکنون محصولات گیمی مختلفی را معرفی و عرضه کرد.

28 آبان 1397  
نظرات کاربران

    برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.