اخبار روابط عمومی:

آسیاتک موفق به دریافت گواهینامهISO 20000 شد

یکشنبه 07 بهمن 1397 - 09:50 0 کد خبر: 66752
آسیاتک اولین اپراتور ارتباطات و مخابرات است که پس از پیاده سازی ITIL در یک پروژه دوساله موفق به اخذ گواهینامه ISO 20000 شد.

 محمدعلی یوسفی زاده مدیرعامل آسیاتک ضمن اعلام این خبر افزود: این شرکت به جهت حفظ و ارتقاء سیستم مدیریت کیفیت خدمات، از سال 1396 اقدام به اجرای پروژه پیاده سازی ITIL کرد.

وی ضمن اعلام این مطلب که استاندارد ISO 20000 اولین استاندارد فراگیر جهانی است که به طور مشخص به موضوع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می‌پردازد، دریافت این استاندارد بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد شرکت آسیاتک در سال های 1392، 1394، 1395 و 1396 به انتخاب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور برگزیده و معرفی شده است.

مدیرعامل آسیاتک گفت: این شرکت در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات خود، مجموعه‌ای از فرایندهای مدیریتی یکپارچه را برای ارائه خدمات موثر به مشتریان و کسب و کارهای مختلف به کار گرفت و با بهره گیری بهینه از به روش ها در  فرایندهای حوزه IT و ICT با نام کتابخانه زیر ساخت فناوری اطلاعات (ITIL) راه را برای دستیابی به استاندارد ISO 20000 فراهم کرد.

وی افزود: این استاندارد، الزامات رسمی مورد نیاز برای ارائه خدمات مدیریت شده در سطح کیفی مناسب به مشتریان سازمان را تعریف نموده و فرآیندهای مدیریت خدمات سازمان را که مبتنی بر ITIL است، مورد ممیزی قرار می‌دهد؛ در واقع این استاندارد شامل ۱۳ فرآیند اصلی است که فرآیندهای آن با فرآیندهای ITIL مشترک است و انتخاب این روش بر مبنای نیاز استراتژیک شرکت صورت گرفته است.

مدیرعامل آسیاتک در خصوص نحوه پیاده سازی و دستیابی به استاندارد ISO 20000 گفت: این پروژه داری ابعاد گسترده ای بود که اصلاحات ساختاری، فرایندی ، فرهنگی وابزاری را در بر می گرفت و می توان آن را یک تحول گسترده در تفکر کیفی سازمان دانست، البته پیاده سازی این استاندارد بر زیر ساخت سیستمی موجود سازمان تحقق یافت که از سال 90 و با تلاش همه جانبه، درک و تعهد مدیریت شرکت به توسعه متوازن ایجاد شده بود.

وی افزود: پروژه در سه فاز و با ساز وکار کنترل پروژه جامع و سختگیرانه پیش رفت و خوشبختانه فاز نهایی پروژه قراردادن سازمان در معرض ممیزی ارزشمند ISO20000 بود که یکی از پیچیده ترین استانداردها در حوزه کیفیت خدمات فناوری اطلاعات بوده و با رویکردی جامع، نهادینه سازی استاندارد مدیریت کیفیت خدمات را در همه جنبه های سازمان، از طراحی کسب و کار و برنامه ریزی مالی تا ساز وکارهای اجرایی عملیات سرویس، به چالش می کشد.

برای اخذ گواهینامه ISO 20000، سیستم مدیریت خدمات شرکت ها بر اساس بهترین استاندارد بین المللی مورد ممیزی قرار گرفته و انطباق آن بررسی می شود که خوشبختانه در انتهای دی ماه 1397 و با ممیزی شرکت IMQ که تنها ممیز مورد تایید نهادهای بین المللی در این حوزه را در اختیار دارد، این ممیزی انجام و شرکت آسیاتک به عنوان اولین اپراتور کشور، مفتخر به دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت خدمات فناوری اطلاعات ( ISO 20000 )  شد.

محمدعلی یوسفی زاده مدیرعامل شرکت آسیاتک در پایان ضمن اعلام این مطلب که حوزه مدیریت کیفیت، راهی بی پایان است و هرچه تنوع و بلوغ خدمات ارتباطی افزوده شود، اهمیت این حوزه  نیز در کسب وکار این شرکت ها پر رنگ تر خواهد بود تصریح کرد: ارتقاء کیفی باعث ایجاد مزیت رقابتی در توسعه فعالیت شرکت ها، مدیریت منایع در جهت اهداف کلان و یک بازی برنده-برنده برای اپراتور و مشترکین خواهد بود که همواره در صدر اهداف شرکت آسیاتک قراردارد./



اخبار مرتبط

 نمایشگاه لجستیک، زنجیره تأمین و صنایع وابسته با حضور ایرانسل برگزار شد

ایرانسل با «سامانه مدیریت هوشمند ناوگان» در نمایشگاه لجستیک، زنجیره تأمین و صنایع وابسته حضور پیدا کرد.

17 بهمن 1397  
همراه اول حامی اصلی جشنواره فیلم فجر

همراه اول حامی اصلی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد.

07 بهمن 1397  
«ایرانسل‌من سازمانی» معرفی شد

ایرانسل به منظور سهولت در مدیریت یکپارچه خدمات سازمانی، نرم‎افزارکاربردی «ایرانسل‌من سازمانی» را معرفی کرد.

07 بهمن 1397  
اطلاعیه مشترک ایرانسل و پیام‌رسان گپ

شرکت ایرانسل و پیام رسان گپ اطبلاعیه ای در خصوص شروع همکاری خود به رسانه ها ارسال کردند.در ادامه این اطلاعیه را خواهید خواند:

03 بهمن 1397  
نقش اقتصاد دانش‌بنیان در افق 50 ساله پررنگ‌تر شود

در نشست مشترک مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران با کارگروه چرخه نوآوری مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پیشنهاد شد، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در سند الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی به‌عنوان موتور محرک اقتصاد کشور در افق 50 سال آینده، پررنگ‌تر ترسیم شود.

03 بهمن 1397  
برگزاری دومین نمایشگاه کار ایران با حمایت ویژه همراه اول

دومین نمایشگاه کار ایران با حمایت ویژه همراه اول برگزار می شود.

01 بهمن 1397  
کمپین زمستانه آسیاتک،

کمپین زمستانه آسیاتک با نام "هیجان یک انتخاب" در سراسر کشور آغاز شد.

23 دی 1397  
انتظارات شرکت‌های دانش‌بنیان در نشستی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  بررسی شد

نشستی به‌منظور بررسی خواسته‌ها و انتظارات شرکت‌های دانش‌بنیان برای تسهیل فرآیند تولید و صادرات کالاها و خدماتشان برگزار شد. این نشست با حضور مهدی کوشا مدیرکل مشارکت‌های مردمی و تبلیغات هوشمندانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری و مریم رهسپار رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و تبلیغات ...

23 دی 1397  
 ایرانسل بسته‌های رومینگ ویژه برای جام ملت‌های آسیا 2019 معرفی کرد

ایرانسل برای علاقه‌مندان به فوتبال که برای تماشای مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 به کشور امارات سفر می‌کنند بسته‌های ویژه رومینگ معرفی کرد.

22 دی 1397  
نظرات کاربران

    برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.