هوش مصنوعی برای بهینه ‌سازی گرافیک بازی‌ های قدیمی استفاده می ‌شود

چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 - 11:36 0 کد خبر: 66893
هوش مصنوعی یکی از شاخه های مهندسی کامپیوتر می باشد که اخیرا پیشرفت هایی که پیدا کرده است، تواسنته جایگاه خوبی را در بخش های مختلف برای خودش دست و پا کند.

هوش مصنوعی یکی از شاخه های مهندسی کامپیوتر می باشد که اخیرا پیشرفت هایی که پیدا کرده است، تواسنته جایگاه خوبی را در بخش های مختلف برای خودش دست و پا کند. یکی از غیرا قابل انتظار ترین مواردی که هوش مصنوعی به کمک افراد آمده، حوزه دنیای بازی ‌های ویدئویی و مادهای مرتبط با آن‌ ها می باشد. امروزه کاربران با یادگیری ماشین به عنوان یکی از شاخه های هوش مصنوعی به دنبال آن هستند که گرافیت بازی های قدیمی را بهبود ببخشند.

AI upscaling یا بهینه سازی با کمک هوش مصنوعی، یکی از تکنیک های جدید برای ارتقاع گرافیت بایز های قدیمی می باشد که در آن یک تصویر با کیفیت پایین به الگوریتم هوش مصنوعی داده می شود. سپس این سیستم با استفاده از دیتاهایی از که قبل آموخته است، همان تصویری را که دریافت کرده است را با پیکسل های بیشتری نسبت به قبل به شما ارائه می کند. البته که از مدت ها پیش چنین روش های برای رسیدن به این منظور مورد استفاده قرار می گرفت، ولی استفاده کردن از هوش مصنوعی سرعت و نتایج نهایی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. بازی The Elder Scrolls III: Morrowind یکی از نمونه های مشهودی است که توسط دنیل تروپی، استاد و دانشجویی از نروژ، کیفیت بهتری را تجربه کرده است. این فرد، پروسه انجام شده را همانند یک جادو دانشته و اعلام کرده است که پیاده سازی تصاویر جدید شبیه به این بوده که یک پکیج بافت با کیفیت از بازی توسط سازدنگان اصلی آن منتشر می شود.

GameUpscale یکی از انجمن های زیرمجموعه وب سایت ردیت می باشد که دنیل در آن به عنوان مدیر فعالیت می کند. اگر کمی به فعالیت های انجام شده در این انجمن دقت کنید، متوجه می شوید که انجام دادن این کار چندان هم ساده نبوده و بیشتر فرایندی هنرمندانه محسوب می شود. انجام دادن این کار به افرادی با مهارت، صبر و دانش بالا نیاز دارد، چرا که اولا همه بازی ها مناسب فرایندهای بهینه سازی نیستند. دوما همه الگوریتم های ساخته شده برای بهینه سازی نتایج مشابهی ارائه نمی کنند. از طرفی هم، افرادی که بسته‌ های جدید با گرافیک بالاتر را برای بازی توسعه می ‌دهند نیز باید ابزار مناسبی را انتخاب کرده و در مرحله آخر صدها ساعت برای بهینه سازی تصویر صرف کنند.

فرایند جدید با وجود سرعت بالا نیازمند کار انسانی زیاد است

با وجود همه مسائل، همگی موافق هستند که استفاده کردن از روش های جدید دارای سرعت بیشتری می باشد. برای مثال بازسازی گرافیکی یک عنوان ویدیویی که مبتنی بر روش های جدید انجام می شود، در بدترین حالت نیازمند یک مادساز و چمد هفته زمان است، در حالی که به صورت عمومی انجام دادن چنین پروسه ای نیازمند سال ها کار تیمی می باشد. درنتیجه اخیرا بسته ‌های بسیار زیاد بهینه‌ ساز گرافیک برای بازی های قدیمی در سطح اینترنت منتشر شده اند. به دنبال همین امر، شاهد این هستیم که بازی های Doom و Half-Life 2 و Metroid Prime 2 و Final Fantasy VII و Grand Theft Auto: Vice City با بهبود گرافیک روبرو شده اند. ولی باید توجه داشته باشید که این بسته ها به صورت بروزرسانی غیر رسمی ارائه شده و نصب و استفاده کردن از آن ها نیازمند دانش فنی بالایی است.

درباره زمان گیر بودن این پروسه حجیم، یکی از مادساز ها با نام hidfan بیان کرده است که ایجاد گرافیت های جدید با استفاده از هوش مصنوعی نیازمند کار زیاده  بوده و برای مثال این فرد برای توسعه بسته گرافیکی بازی Doom، چیزی حدود 200 ساعت زمان صرف کرده است درصد زیادی از این کار صرف بهینه‌سازی خروجی الگوریتم و تمیز کردن تصاویر نهایی شده است. در این عنوان ویدیویی همانند بسیاری از بازی بخش اعظمی از جلوه ‌های بصری به ‌صورت بسته‌ های بافت تصویری ذخیره شده ‌اند. درواقع تصاویری از سنگ، فلز، علف و غیره در بازی وجود دارد که شبیه به کاغذ دیواری در نقشه ‌های بازی چسبانده شده ‌اند. همین موضوع سختی کار را افزایش داده و نیازمند ریزه کاری های بیشتری است. یکی دیگر از بخش هایی که نیازمند کار سنگین می باشد، مربوط به قسمت بهینه سازی تصاویر به دلیل وجود نویز بالا بوده که این کاربر در ادامه گفته است که بهینه‌ سازی تصویری یک غول بازی به ‌تنها 5 تا 11 ساعت زمان نیاز دارد که به پیچیدگی انیمیشن‌ های آن وابسته است.

توسعه‌ ماد گرافیکی برای بازی‌ های قدیمی بیشتر نوعی علاقه‌ شخصی است

Topez Labs یکی از استارتاپ هیا مشهور در زمینه سرویس های بهینه سازی تصاویر می باشد که تعداد زیادی از افراد علاقه مند به این منظور را جذب می کند. آلبرت یانگ، مدیرفناوری این شرکت می گوید که فرایند بهینه سازی روندی مستقیم و مشخص دارد. یانگ ادامه داد که ابتدا باید الگوریتمی خاص به‌ نام Generative Adversarial Network یا GAN استفاده شود تا با میلیون‌ ها جفت از تصاویر با کیفیت پایین و بالا آموزش ببیند. این الگوریتم پس از چند بار مشاهده این تصاویر، یاد می گیرد که چگونه تصویر با کیفیت را از نمونه کم کیفیت آن تشخیص دهد. البته الگوریتم های هوش مصنوعی در برخی از کار تلاش می کنند که تصاویر کم کیفیت را به نوع با کیفیت تری تبدیل کرده و همزمان نتایج را با دیتاهای آموزشی مورد مقایسه قرار دهند. در این روند خروجی های مناسب حذف شده و بهترین گزینه های ممکن مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه استفاده کردن از هوش مصنوعی برای بهینه سازی تصاویر کاری آسان می باشد، ولی به روشنی خوبی های استفاده کردن از یادگیری ماشین را نیز نشان میدهد. زیرا یادگیری ماشین به‌ مرور قوانین اختصاصی خود را در طول فرایندها توسعه می ‌دهد.

روش‌ های سنتی دقت کمتری در اضافه کردن پیکسل‌ ها داشتند

در زمینه بهینه سازی تصاویر، الگوریتم ها از قوانین بسیار ساده ای پیروی می کنند. به صورتی که اگر شما بخواهید وضوح تصویر فعلی را به دو برابر تغییر دهید. الگوریتم‌ های سنتی تنها پیکسل‌ هایی را در بین پیکسل‌ های موجود وارد می ‌کنند که رنگ آن ها با محاسبه میانگین رنگ پیکسل های کناری بدست می آید. اگرچه این روش بسیار سریع و ساده است، ولی همیشه نتایج مناسبی دربر ندارد. برخلاف آن،  الگوریتم هایی که برپایه هوش مصنوعی توسعه یافته اند دارای پویایی بیشتری بوده و برای مثال برخلاف روش قبلب تنها پیکسل های همسایه برای انتخاب رنگ جدید مورد بررسی قرار نمی دهد، بلکه تمامی ناحیه موردنظر را آنالیز می کند. آقای یانگ به همین دلیل اعتقاد دارد که الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی به مراتب بهتر از روش های سنتی جواب گو هستند. بهینه سازی فضای گرافیکی بازی ها تنها حل کردن یک موضوع فنی نیست، چراکه این بازی های محبوب جزوی از خاطرات گیمرها بوده و با بهبود کیفیت، آن ها می تواند دوباره این بازی های خاطره انگیز را تجربه کنند.

شاید گرافیک پایین، دلیل لذت نبردن مجدد ما از بازی‌ های قدیمی باشد

شاید شما نیز جزو تعداد بسیار زیادی از کاربران باشید که پس از گذشت سالیان دراز از انتشار بازی های محبوب قدیمی، دلتان بخواهید که برای زنده کردن خاطرات خودتان دوباره آن ها را نصب و استفاده کنید. ولی حتما پس از گذشت زمان کوتاهی به دلیل گرافیک پایین از تصمیم تان صرف نظر کرده و پیشمان شده اید. به دنبال همین موضوع استفان رومن، یکی از مادسازها می باشد که بهینه سازی Final Fantasy VII را انجام داده است، معتقد است که علاوه بر گرافیت بسیار پایین این بازی ها، فناوری های تازه نیز نمایش بد آن ها مقصر هستند و در ادامه اضافه می کند: ساختار نمایش پیکسل در تلویزیون ‌های قدیمی به ‌گونه ‌ای بود که برخی از نقص ‌های گرافیکی را پوشش می ‌داد. ذهن شما سایر کارها را انجام می ‌داد و تصویر را جذاب ‌تر می ‌‌کرد، اما نمایشگرهای مدرن بازی ‌های قدیمی را با گرافیک اصلی و فیلترنشده نشان می ‌دهند. علاوه بر این جالب است بدانید که بهینه سازی بازی های قدیمی این چنینی بسیار ساده تر از سایر عنوان های ویدیویی می باشد، زیرا در اینگونه بازی ها تصاویر از پیش رندر شده بیشتری موجود بوده و مادسازها نیاز کمتری به پردازش تصاویر دارند. در ادامه همین  موضوع استفان بیان می دارد که کیفیت گرافیک در چنین بازی‌ هایی بهتر است و یادگیری ماشین در فرایند بهینه ‌سازی آن‌ها اطلاعات بیشتری برای یادگیری در اختیار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

رنگ صورتی طلایی به هواوی میت بوک ایکس پرو رسید

هواوی میت ایکس پرو، یکی از بهترین لپتاپ های موجود در بازار می باشد که چند ماه از معرفی آن می گذرد. هواوی این این لپتاپ را در کنگره جهانی موبایل 2019 در بارسلونا در کنار تعداد زیادی از محصولات خودش معرفی نمود که تا به این لحظه با استقبال خوبی مواجه شده است.

26 اردیبهشت 1398  
با ویژگی‌ های هواوی پی اسمارت 2019 آشنا شوید

هواوی پی اسمارت 2019، یکی از جدیدترین تولیدات این شرکت در بخش میان رده های گوشی های هوشمند می باشد که اخیرا معرفی و به بازار عرضه شده است.

18 اردیبهشت 1398  
قیمت موتو Z4 و موتو Z4 فورس فاش شد، ارزان تر از گذشته

موتو Z4 و موتو Z4 فورس گوشی های هوشمند جدید شرکت موتورولا می باشند که به زودی معرفی و روانه بازار می شوند.

15 اردیبهشت 1398  
مشخصات فنی و نمونه تصاویر ثبت شده با وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو منتشر شد

24 اردیبهشت 98، تاریخی است که شرکت وان پلاس برای معرفی سرم هفتم از گوشی های هوشمندش اعلام کرده و با این که کمتر از دو هفته به این روز باقیمانده، مشخصات فنی و نمونه تصاویر ثبت شده با وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو منتشر گردیده است.

14 اردیبهشت 1398  
شرکت DJI دوربین رقیب گوپرو را تولید می کند؟

GoPro یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید دوربین های اکشن می باشد که به خوبی توانسته است با طراحی و تولید محصولات انحصاری نیاز کاربران را تامین کند.

14 اردیبهشت 1398  
خودروهای الکتریکی آینده کابین بزرگ‌ خواهند داشت

پس از برگزاری نمایشگاه خودروی نیویورک، اکنون نوبت به برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 رسیده است.

13 اردیبهشت 1398  
ایجاد مشکل برای اپ  Galaxy Wearable

خبرهای منتشر شده از سمت کاربران استفاده کننده از گلکسی واچ یا گیر اسمارت واچ نشان از این دارد، تمامی افرادی که از این دستگاه ها استفاده می کنند با یک ایراد در اپلیکیشن Galaxy Wearable مواجه شده اند.

05 اردیبهشت 1398  
توافق اپل و کوالکام 6 میلیارد دلار هزینه داشته است

اختلاف حقوقی میان اپل و کوالکام، یکی از موضوعات حیاتی در بازار بود که ماه ها بر روی زبان ها می چرخید، ولی پس از کش و قوص های فراوان سرانجام سه شنبه هفته قبل توافق میان این دو قول تکنولوژی جهان انجام پذیرفت.

04 اردیبهشت 1398  
گوگل در حال آزمایش قابلیت دانلود همزمان اپلیکیشن‌ ها در پلی استور

اگر شما جزو افرادی هستید که همیشه برای دانلود کردن بازی ها و نرم افزارهای مورد نیاز گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندرویدی تان به پلی استور گوگل مراجعه می کنید، حتما متوجه این موضوع شده اید که این فروشگاه رسمی ارائه اپلیکیشن های اندروید دستخوش تغییرات بزرگی شده است.

02 اردیبهشت 1398  
نظرات کاربران

    برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.